REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.sidbank.pl
§1. Definicje i akronimy Użyte w niniejszym regulaminie nazwy oznaczają:
COOKIES – dane elektroniczne gromadzone przez przeglądarkę internetową w pamięci urządzenia, którym posługuje się Użytkownik
DNI ROBOCZE – oznaczają wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. 1951 nr 4 poz. 28)
KLIENT – oznacza Kupującego bądź Usługobiorcę
KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.)
KONSUMENT – oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
KONTO – oznacza zabezpieczony hasłem, przypisany do konkretnego Usługobiorcy panel administracyjny w sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca uzyskuje dostęp do dotyczących go elektronicznych danych przechowywanych przez oprogramowanie sklepu internetowego, umożliwiający składanie zamówień bez konieczności ponownego wpisywania danych osobowych, śledzenie historii zamówień oraz opiniowanie produktów dostępnych w Sklepie
KUPUJĄCY – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywającą towary od Sprzedawcy
PRAWO POCZTOWE – ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz. U. 2012, poz. 1529)
PRAWO POLSKIE – oznacza przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej PRAWO PRZEWOZOWE – ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. (Dz. U. 1984 nr 53, poz. 272 ze zm.) PRODUKT/TOWAR – oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą
PRZEDSIĘBIORCA – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, dokonującą czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową REGULAMIN – niniejszy dokument będący wzorcem umownym, na podstawie którego zawierane są przez Sprzedawcę z Kupującymi oraz Usługobiorcami umowy sprzedaży towarów oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności określający warunki sprzedaży towarów i świadczenia usług przez Sprzedawcę oraz wypełniający wobec Użytkowników obowiązki informacyjne nałożone ustawowo na Usługodawcę
REKLAMACJA DOTYCZĄCA TOWARU – oznacza, związane z uznaniem przez Konsumenta, że towar jest wadliwy, odstąpienie przez Konsumenta od umowy zawartej ze Sprzedawcą albo żądanie Konsumenta obniżenia ceny albo naprawy bądź wymiany towaru na nowy
REKLAMACJA USŁUGI – oznacza wszelkie roszczenia Konsumenta przysługujące mu na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w związku z nieprawidłowym wykonaniem usługi przez Usługodawcę SKLEP – oznacza przedsiębiorstwo posługujące się stroną internetową www.sidbank.pl w celu umożliwienia Użytkownikom zawierania ze Sprzedawcą/Usługodawcą umów na odległość
SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA – oznacza spółkę BOMBILLA LTD w Londynie przy ulicy 27 Old Gloucester Street WC1N 3AX LONDON UNITED KINGDOM, zarejestrowaną w Companies House Cardiff pod numerem 08634751; adres poczty elektronicznej: sklep@sidbank.pl, telefon: +447546469737
TRADYCYJNA FORMA PISEMNA – oznacza stworzenie zmaterializowanego dokumentu zawierającego własnoręczny podpis
USŁUGA – oznacza działanie podejmowane na podstawie umowy o świadczenie usług przez Usługodawcę w celu zaspokojenia określonej potrzeby Usługobiorcy
USŁUGOBIORCA – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystającą z usługi elektronicznej świadczonej przez Usługodawcę
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) UŚOR – oznacza ustawę z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (Dz.U. z 2013 r. poz. 455)
UŻYTKOWNIK – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystającą ze strony internetowej www.sidbank.pl
§2. Postanowienia ogólne
1. Przedmiotem działalności Sklepu www.sidbank.pl jest handel detaliczny produktami, w tym akcesoriami dla palaczy i kolekcjonerów, materiałem siewnym, nasionami marihuany , literaturą ,produktami konopnymi oraz ziołami, z wykorzystaniem środków komunikowania się na odległość.
2. Nie wysyłamy nasion marihuany do państw, w których są one nielegalne. Aby zamówić produkty dostępne na stronie sidbank.pl musisz mieć skończone 18 lat – jeżeli nie jesteś pełnoletni, jak najszybciej opuść tę stronę . W większości krajów Unii Europejskiej takich jak Holandia, Polska, Hiszpania, Belgia, Republika Czeska, Austria, Wielka Brytania, Irlandia, Dania, Włochy oraz w Szwajcarii posiadanie i handel nasionami konopi jest dozwolone, co nie znaczy, że tak jest i w Twoim kraju. Radzimy upewnić się przed zamówieniem o jego zgodność z miejscowym prawem, ponieważ w świetle prawa zamawiający bierze na siebie całą odpowiedzialność ew. naruszenia przepisów. Nie wysyłamy nasiona marihuany do USA oraz Niemiec. W krajach gdzie uprawa konopi jest nielegalna należy traktować nasze produkty wyłącznie jako produkt kolekcjonerski. Wszystkie informacje zawarte w opisach nasion oraz na opakowaniach, służą celom edukacyjnym i kolekcjonerskim i nie są zachętą do łamania prawa. Wyłącznym właścicielem praw do opisów towarów oraz zdjęć posiadają producenci tych produktów.
3. Właścicielem sklepu internetowego jest Sprzedawca.
4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca/Usługodawca są następujące: a) połączenie z siecią internet, b) prawidłowo zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca standard HTML5 oraz technologię kaskadowych arkuszy stylów CSS3, c) włączona obsługa JavaScript oraz cookies, d) czynna skrzynka poczty elektronicznej.
5. Klientami Sklepu mogą być zarówno Konsumenci, jak i Przedsiębiorcy.
6. Sprzedawca informuje, że warunkiem złożenia zamówienia oraz rejestracji w sklepie www.sidbank.pl jest zapoznanie się z postanowieniami niniejszego regulaminu oraz ich zaakceptowanie. Oświadczenie o akceptacji regulaminu nie ma charakteru bezwarunkowego, gdyż postanowienia regulaminu nie mogą naruszać praw Konsumenta wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego, a także nie mogą kształtować praw i obowiązków Konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy. Jednak w przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje jakichkolwiek postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca uprzejmie prosi o nieskładanie zamówień oraz niezakładanie konta. Niniejsze postanowienie winno być interpretowane z uwzględnieniem treści §11 ust. 4 niniejszego Regulaminu.
7. Prezentacja na stronach sklepu internetowego towarów nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz stanowi jedynie zaproszenie do składania oferty przez Użytkownika.
8. Zakazane jest dostarczanie do sklepu internetowego przez Użytkowników treści bezprawnych.
9. Wobec umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu poza granicami Wielkiej Brytanii, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Wielkiej Brytanii. Zastosowanie właściwych przepisów prawa powszechnie obowiązujących na terytorium Wielkiej Brytanii nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa, które powszechnie obowiązuje na terytorium państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
10. Wobec formy umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu poza granicami Wielkiej Brytanii zastosowanie ma prawo obowiązujące na terytorium państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
11. Wobec treści oraz formy umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami mającymi siedzibę poza granicami Wielkiej Brytanii, dokonującymi zakupu w Sklepie w celu związanym z ich działalnością gospodarczą, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają wyłącznie właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Wielkiej Brytanii.
12. Poniższe zasady prowadzenia interesu dotyczą wyłącznie wszystkich obecnych i przyszłych relacji między Bombilla LTD i klientem obowiązujących przy zamówieniach. Sidbank nie zgadza się na włączanie jakichkolwiek innych zasad proponowanych przez klienta bez pisemnej zgody naszej firmy
§3. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną
1. Użytkownik może zawierać z Usługodawcą umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę.
2. Świadczona przez Usługodawcę usługa elektroniczna jest bezpłatna i polega na na prowadzeniu konta w sklepie internetowym.
3. W celu utworzenia konta w Sklepie, kliknąć należy na pole z napisem „Zarejestruj”, a następnie wypełnić oraz zatwierdzić formularz rejestracyjny.
4. W celu prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego, niezbędne jest podanie przez Użytkownika następujących danych: a) adresu e-mail, b) hasła, c) imienia, d) nazwiska, e) nr. telefonu, f) ulicy, g) nr. domu, h) kod pocztowego, i) miejscowości, j) nr. NIP oraz nazwy firmy (w przypadku Użytkownika będącego Przedsiębiorcą). 5. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta w Sklepie www.sidbank.pl zostaje zawarta po wypełnieniu przez Użytkownika formularza rejestracyjnego, w momencie zatwierdzenia przez Użytkownika wpisanych danych poprzez kliknięcie na pole z napisem „Zarejestruj”. Umowa, o której stanowi zdanie poprzednie, zawierana jest na czas nieokreślony.
6. Usługobiorca może w każdym czasie zakończyć świadczenie na jego rzecz usługi elektronicznej przez Usługodawcę, usuwając swoje konto ze sklepu. Usunięcie przez Usługobiorcę konta ze sklepu internetowego oznacza rozwiązanie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
§4. Przyjmowanie i realizacja zamówień towarów
1. Zamówienia od Użytkowników są przyjmowane przez stronę internetową www.sidbank.pl 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
2. Użytkownik może składać zamówienia w następujących formach: a) za pomocą konta w sklepie (w tym wypadku przy składaniu zamówienia nie jest konieczne powtórne wypełnienie formularza zawierającego dane osobowe), b) za pomocą formularza zamówienia, poprzez email lub telefonicznie.
3. W wypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt b niniejszego paragrafu, konieczne jest podanie danych osobowych wymienionych w §3 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
4. W celu złożenia zamówienia za pomocą konta w sklepie internetowym bądź za pomocą formularza zamówienia, należy po wyborze odpowiedniego dla siebie towaru kliknąć na pole z napisem „Do koszyka”, umieszczając w ten sposób produkt w wirtualnym koszyku. W dalszej kolejności należy kliknąć na pole z ikonką koszyka w prawym górnym rogu, przechodząc w ten sposób do podstrony z listą wybranych produktów. Po sprawdzeniu zgodności treści listy z dokonanym wyborem, kliknąć należy na pole z napisem „PRZEJDŹ DO KASY”, przechodząc w ten sposób do podstrony ze swoimi danymi. Następnie musimy dokonać wyceny kosztu przesyłki wpisując kraj, miasto oraz kod pocztowy na który ma zostać doręczona przesyłka. Możemy stworzyć konto w sklepie zaznaczając opcję „STWORZYĆ KONTO?”. Możemy również dodać adres wysyłkowy jeśli jest inny niż rozliczeniowy , jeżeli adres do wysyłki jest taki sam jak rozliczeniowy odznaczamy pole „WYSŁAĆ NA INNY ADRES”. Poniżej możemy dodać uwagi do zamówienia i kupon rabatowy. Po uzupełnieniu powyższych danych należy zdecydować się na sposób wysyłki oraz formę płatności za zamówienie , zaakceptować regulamin. Po sprawdzeniu podanych do wysyłki danych oraz wybranych opcji, niezbędne jest przekazanie treści zamówienia Sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku ” KUPUJĘ i PŁACĘ”. Przyjęcie złożonego przez Użytkownika zamówienia do realizacji (a tym samym zawarcie umowy sprzedaży), następuje w momencie potwierdzenia otrzymania jego treści przez Sprzedawcę. Potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polega na wysłaniu przez Sprzedawcę do Użytkownika wiadomości e-mail zawierającej dane teleadresowe Sprzedawcy, a także opis przedmiotu zawartej na odległość umowy oraz wybranego przez Kupującego sposobu płatności i dostawy.
5. W celu korekty błędnie wprowadzonych do formularza zamówienia danych należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie bądź drogą mailową.
6. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Użytkownika zamówienia.
7. Użytkownik może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary: a) przy odbiorze przesyłki od kuriera b) osobiście przy odbiorze towaru w dostępnych punktach odbioru. W przypadku tej formy dostawy i płatności zamówienia poniżej 300zł oraz zamówienia przekraczające 31kg wagi wymagają pokrycia kosztów przesyłki c) przedpłata przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy; d) przedpłata za pośrednictwem szybkich płatności elektronicznych serwisu PayPal; e) przedpłata za pomocą karty płatniczej której można dokonać poprzez serwis PayPal f) przedpłata za pomocą szybkiego przelewu online.
8. Sprzedawca uprzejmie prosi Kupującego o podanie w tytule przelewu numeru zamówienia znajdującego się w treści wiadomości e-mail stanowiącej potwierdzenie przyjęcia złożonego zamówienia do realizacji, gdyż może to przyspieszyć dostarczenie przesyłki do Kupującego.
9. Towar dostarczany jest Kupującemu niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, z wyłączeniem sytuacji kiedy kupujący odstąpił od umowy , nie dokonał zapłaty za zakupiony towar lub sprzedający nie ma możliwości dostarczenia towaru kupującemu z uwagi na brak jego dostępności.
10. O wysłaniu produktu, numerze przesyłki oraz wystawionej faktury/rachunku Sprzedawca informuje Kupującego drogą mailową niezwłocznie po przekazaniu paczki firmie kurierskiej bądź Poczcie Polskiej.
§5. Dostawa towaru
1. Zamówione towary dostarczane są wyłącznie za pośrednictwem podmiotów profesjonalnych (zawodowo trudniących się czynnościami przewozu bądź usługami pocztowymi i powszechnymi): firm kurierskich „DPD” i „FEDEX” .
2. Sprzedawca informuje, że w przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, Kupujący ma prawo (zgodnie z ustawą Prawo przewozowe) do zwrócenia się do dostarczyciela z żądaniem sporządzenia protokołu szkody w sytuacji kiedy dostarczyciel nie sporządzi protokołu szkody z własnej inicjatywy. Bez protokołu szkody reklamacja nie może być rozpatrzona. O wszelkich nieprawidłowościach związanych z przesyłką należy informować niezwłocznie, maksymalnie do 3 dni roboczych od momentu odbioru przesyłki.
3. Jeżeli Kupujący otrzyma od kuriera protokół szkody, Sprzedawca zaleca przesłanie tego dokumentu (ewentualnie jego kopii) na wskazany w §1 adres siedziby Sprzedawcy, lub email info@sidbank.pl gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia przez Sprzedawcę zgłoszonej przez Kupującego reklamacji.
4. Koszty sposobów dostawy dostępnych w Sklepie przy zamówieniu towarów o łącznej wadze nieprzekraczającej 31,5 kg są następujące: a) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przelewem na konto – 17,99 zł; b) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przy odbiorze zamówienia – 19,99 zł; c) paczka dla płacących przelewem (Poczta Polska) – 18,00 zł; d) przesyłka priorytetowa za pobraniem dla płacących przy odbiorze (Poczta Polska) – 19,00 zł; e) list priorytetowy dla płacących na konto (Poczta Polska) – 12,00 zł; f) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących na konto sklepu – 17,99 zł; g) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących przy odbiorze -19,99 zł; h) odbiór osobisty w oddziale DPD dla płacących przy odbiorze zamówienia – 20,16 zł; i) przesyłka kurierska DPD dla płacących przy odbiorze – 23,19 zł; j) odbiór osobisty w oddziale firmy DPD dla płacących przelewem na konto – 17,49 zł; k) przesyłka kurierska DPD dla płacących na konto sklepu – 18,50 zł; l) paczkomat firmy InPost – 14,00 zł. 5. Koszty sposobów dostawy dostępnych w Sklepie przy zamówieniu towarów o łącznej wadze przekraczającej 31,5 kg są następujące: a) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przelewem na konto – 140 zł; b) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przy odbiorze zamówienia – 160 zł; c) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących na konto sklepu – 160 zł; d) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących przy odbiorze – 180 zł; 6. Przy zawarciu umowy sprzedaży dotyczącej produktów o łącznej wartości przewyższającej kwotę 300 zł i jednocześnie łącznej wadze nieprzekraczającej 31,5 kg dostawa jest bezpłatna. W celu sprawdzenia kosztów wysyłki mogą Państwo skorzystać z Kalkulatora wysyłkowego
Uwaga ! Cena wysyłki może ulec zmianie jeżeli w zamówieniu są produkty które zgodnie z regulaminem firmy przewozowej są traktowane jako elementy niestandardowy. W przypadku zmiany ceny wysyłki niezwłocznie skontaktujemy się z Państwem telefonicznie lub poprzez pocztę e-mail.
§6. Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
1. Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta Kupujący będący Konsumentem może odstąpić, bez podania przyczyny, od umowy zawartej na odległość ze Sprzedawcą w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania towaru. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą. Odstąpienie od umowy jest możliwe tylko jeśli produkt nie był używany i nie został w żaden sposób zniszczony. Produkt nie nosi trwałych śladów użytkowania w rozumieniu takim, że będzie dostarczony w stanie umożliwiającym ponowną sprzedaż jako nowy produkt. W przypadku, gdy do zakupionego towaru dodawany był inny produkt gratis lub po obniżonej cenie, należy odesłać go wraz ze zwracanym towarem
2. Oświadczenie o odstąpieniu Konsument może złożyć Sprzedawcy albo drogą elektroniczną (wysyłając wiadomość e-mail z oświadczeniem na adres sklep@sidbank.pl) albo wysyłając pisemne oświadczenie na nośniku papierowym pocztą tradycyjną na adres: BOMBILLA LTD 27 Old Gloucester Street WC1N 3AX LONDON UNITED KINGDOM. Oświadczenie to Konsument może złożyć na ustawowym formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca udostępnia wzór formularza tutaj. W zależności od wyboru Konsumenta ustawowy formularz może zostać przesłany zarówno pocztą elektroniczną (jako plik będący załącznikiem do e-maila) jak i pocztą tradycyjną (czyli na nośniku papierowym).
3. Konsument zobowiązany jest w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy odesłać towar Sprzedawcy za pośrednictwem Poczty na adres: BOMBILLA LTD 27 Old Gloucester Street WC1N 3AX LONDON UNITED KINGDOM
4. W przypadku, gdy Konsument odstąpi od umowy, Sprzedawca zwraca mu w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy wszelkie otrzymane od niego tytułem zakupu płatności (w tym koszty dostarczenia rzeczy), z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie. Jednakże, zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Koszty odesłania towaru do Sprzedawcy nie są Konsumentowi zwracane.
6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rzecz Konsumenta przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Sprzedający informuje, iż prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; k) zawartej w drodze aukcji publicznej; l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
8. Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, o dołączenie do oświadczenia o odstąpieniu bądź do odsyłanego towaru potwierdzenia zakupu w postaci wydruku złożonego zamówienia , paragonu albo faktury , gdyż może się to przyczynić do przyspieszenia zwrotu kwot należnych Konsumentowi tytułem odstąpienia przez niego od umowy.
9. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych 25 grudnia 2014 r. oraz po 25 grudnia 2014 r. a) Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za wadliwość towaru w zakresie określonym przez przepisy Kodeksu cywilnego, a w szczególności przepisy o rękojmi (art. 556 – 576 (4) Kodeksu cywilnego). b) Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić w formie dowolnej (np. telefonicznie pod numerem +447546469737, wpocztą elektroniczną na adres: sklep@sidbank.pl). c) Sprzedawca ustosunkuje się do żądań reklamacyjnych Konsumenta niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Konsumenta. d) Reklamowany produkt należy odesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: BOMBILLA LTD 27 Old Gloucester Street WC1N 3AX LONDON UNITED KINGDOM e) Konsument może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 2 lat od dnia otrzymania towaru. f) Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, o dołączenie do reklamowanego produktu potwierdzenia zakupu w postaci wydruku złożonego zamówienia paragonu bądź faktury, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia reklamacji. g) Sprzedawca zaleca Konsumentowi, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, skorzystanie przy składaniu reklamacji z formularza reklamacji. Skorzystanie z formularza reklamacji w żadnym wypadku nie jest konieczne do rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, jednak może przyczynić się do przyspieszenia procedury reklamacyjnej.
10. Reklamacje usług świadczonych drogą elektroniczną 1. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Usługodawcę drogą elektroniczną Usługobiorca składać może w formie elektronicznej (poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Usługodawcy) bądź tradycyjnej formie pisemnej (poprzez wysłanie listu do siedziby Usługodawcy). 2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji dotyczącej usługi świadczonej drogą elektroniczną w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
§7. Odbiór towaru przez Kupującego
-
W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze opłaconego towaru w terminie oraz nie złoży oświadczenia o odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sklep ma prawo do naliczenia kosztów magazynowania przesyłki w wysokości: przesyłka o łacznej sumie wymiarów do 50cm 1zł za każdy dzień magazynowania , przesyłka o łacznej sumie wymiarów do 100cm 2zł za każdy dzień magazynowania, przesyłka o łacznej sumie wymiarów przekraczającej 100cm 4zł za każdy dzień magazynowania począwszy od 14. dnia od daty, w której przesyłka była gotowa do odbioru przez Kupującego.
-
W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze towaru przez okres 3 miesięcy od daty, w której przesyłka była gotowa do odbioru, i nie skontaktuje się ze Sklepem w celu uzgodnienia dalszych działań, towar przechodzi na własność Sklepu. Sklep ma prawo do dysponowania towarem według własnego uznania, w tym do jego sprzedaży lub zniszczenia, bez obowiązku zwrotu ceny towaru Kupującemu.
-
Sklep zastrzega sobie prawo do potrącenia kosztów magazynowania oraz innych uzasadnionych kosztów z kwoty zwróconej Kupującemu w przypadku odstąpienia od umowy po upływie okresu magazynowania.
Podstawa prawna:
Niniejszy punkt regulaminu jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, w tym z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
7.1. Odbiór przesyłki za pobraniem
-
W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze przesyłki za pobraniem, Sklep zastrzega sobie prawo do dochodzenia swoich roszczeń na drodze sądowej. Kupujący zostanie obciążony kosztami związanymi z nieodebraną przesyłką, w tym kosztami wysyłki, zwrotu oraz ewentualnymi opłatami manipulacyjnymi.
-
Sklep ma prawo do wystąpienia na drogę sądową w celu odzyskania poniesionych kosztów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Podstawa prawna:
Niniejszy punkt regulaminu jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, w tym z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, w szczególności art. 471-474 oraz 480-481 Kodeksu cywilnego, które regulują kwestie związane z odpowiedzialnością za niewykonanie zobowiązań oraz możliwość dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
7.2. Zwrot towaru
-
W przypadku zwrotu towaru przez Kupującego, Sklep zastrzega sobie prawo do odliczenia kwoty odpowiadającej zmniejszeniu wartości towaru, jeśli zwracany towar jest niekompletny lub nosi ślady użytkowania, które wykraczają poza zwykły zakres konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
-
Sklep dokona oceny stanu zwróconego towaru i poinformuje Kupującego o wysokości kwoty, która zostanie odliczona od zwrotu.
Podstawa prawna:
Niniejszy punkt regulaminu jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, w tym z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności art. 34 ust. 4, który stanowi, że konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7.3. Zwrot oraz reklamacja nasion konopi
- Sklep nie przyjmuje zwrotów ani reklamacji nasion konopi. Wynika to z następujących powodów:
- Charakter towaru: Nasiona konopi są produktem biologicznym, którego jakość i właściwości mogą ulec zmianie w zależności od warunków przechowywania oraz transportu, co uniemożliwia obiektywną ocenę stanu zwróconego towaru. Nasiona roślin nie podlegają gwarancji, ponieważ warunki ich kiełkowania i wzrostu mogą być uzależnione od wielu czynników, takich jak warunki środowiskowe, sposób sadzenia i pielęgnacji. Producenci nasion nie oferują gwarancji na kiełkowanie czy rozwój roślin, ponieważ są one pod wpływem zmiennych warunków, nad którymi producent nie ma pełnej kontroli.
Jednakże, w przypadku poważnych problemów z nasionami, warto skontaktować się z producentem w celu uzyskania porady lub pomocy.
- Przepisy sanitarno-higieniczne: Zgodnie z przepisami dotyczącymi zdrowia publicznego oraz zasadami sanitarnymi, nasiona jako produkty mogące mieć bezpośredni wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo konsumentów nie mogą być ponownie wprowadzone do obrotu po ich zwrocie.
- Utrata wartości towaru: Ze względu na specyfikę nasion konopi, po otwarciu opakowania ich wartość znacznie spada, co uniemożliwia ponowną sprzedaż.
- Charakter towaru: Nasiona konopi są produktem biologicznym, którego jakość i właściwości mogą ulec zmianie w zależności od warunków przechowywania oraz transportu, co uniemożliwia obiektywną ocenę stanu zwróconego towaru. Nasiona roślin nie podlegają gwarancji, ponieważ warunki ich kiełkowania i wzrostu mogą być uzależnione od wielu czynników, takich jak warunki środowiskowe, sposób sadzenia i pielęgnacji. Producenci nasion nie oferują gwarancji na kiełkowanie czy rozwój roślin, ponieważ są one pod wpływem zmiennych warunków, nad którymi producent nie ma pełnej kontroli.
Podstawa prawna:
Niniejszy punkt regulaminu jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, w tym z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności art. 38 pkt 5, który stanowi, że prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
Dodatkowo, zgodnie z art. 38 pkt 4 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po otwarciu opakowania nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
7.4. Zakaz kiełkowania nasion konopi
-
Zgodnie z obowiązującym prawem w Polsce, nasiona konopi sprzedawane przez Sklep mogą być używane wyłącznie w celach kolekcjonerskich, badawczych lub jako materiał siewny do roślin niemających właściwości narkotycznych.
-
Sklep przypomina, że w Polsce kiełkowanie nasion marihuany, a także uprawa roślin konopi zawierających powyżej 0,2% THC (tetrahydrokannabinolu), są nielegalne i stanowią naruszenie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
Podstawa prawna:
Niniejszy punkt regulaminu jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce, w tym z Ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, która w art. 63 i 64 określa, że uprawa konopi innych niż włókniste (tj. o zawartości THC powyżej 0,2%) jest zabroniona. Kiełkowanie nasion marihuany prowadzące do uprawy roślin z zawartością THC powyżej dozwolonego poziomu również jest traktowane jako naruszenie prawa.
§8 Produkty Jednorazowego Użytku
Postanowienia Ogólne
- Sklep internetowy sidbank.pl prowadzi sprzedaż produktów jednorazowego .
Zwroty i Reklamacje
-
Produkty jednorazowego użytku, zdefiniowane jako produkty przeznaczone do jednorazowego lub ograniczonego użytku, nie podlegają zwrotom ani reklamacjom, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa konsumenta.
-
W przypadku zakupu produktów jednorazowego użytku, Klient jest zobowiązany do dokładnego zapoznania się z ich charakterystyką i przeznaczeniem przed złożeniem zamówienia.
-
Zwrot pieniędzy lub wymiana produktu jednorazowego użytku może nastąpić jedynie w przypadku, gdy produkt posiada wadę fabryczną lub został dostarczony w stanie niezgodnym z zamówieniem.
-
Klient zobowiązany jest do zgłoszenia ewentualnych wad produktu jednorazowego użytku niezwłocznie po ich stwierdzeniu, zgodnie z postanowieniami §4 Regulaminu dotyczącymi reklamacji.
Odpowiedzialność Klienta
-
Klient ponosi odpowiedzialność za dokładne zapoznanie się z przeznaczeniem produktów jednorazowego użytku i stosowanie ich zgodnie z zaleceniami producenta.
-
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego użytkowania produktów jednorazowego użytku przez Klienta.
§9. Polityka danych osobowych oraz cookies
Drogi Użytkowniku
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka informacji: Przede wszystkim zależy nam na zachowaniu Twojej prywatności oraz bezpieczeństwie Twoich danych osobowych oraz informacji dotyczących Twojej aktywności w sieci, a także na zapewnieniu Ci możliwości realizowania wszystkich przysługujących Ci w związku z RODO praw. Chcemy również dostarczać Ci jak najlepiej dopasowane treści marketingowe.
Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest spółka BOMBILLA LTD 27 Old Gloucester Street WC1N 3AX LONDON UNITED KINGDOM Company No. 08634751, dalej zwana Administratorem.
Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?
Twoje dane przetwarzane są przez nas w celu świadczenia naszych usług oraz w wypadku wyrażenia stosownych zgód w celach marketingowych. Dane podlegają profilowaniu w celu przedstawienia Ci najbardziej korzystnej i dopasowanej do Twoich preferencji oferty oraz dokonywania analiz, które pozwolą udoskonalać nasze usługi i maksymalnie personalizować komunikację. Zapewnienia większego bezpieczeństwa usług, a tym wykrywania ewentualnych nadużyć. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych?
Dane przetwarzane są w celu wykonywania łączących nas z Państwem umów lub w celu marketingu bezpośredniego dotyczącego produktów i usług Administratora w wypadku wyrażenia stosownych zgód, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
Jakie są Twoje prawa w stosunku do danych?
Dane będą przetwarzane do czasu odwołania wyrażonej przez Państwa zgody lub na czas wykonania łączącej nas z Państwem umowy i spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa. Masz prawo dostępu do swoich danych, w celu ich sprostowania i usunięcia oraz żądania ograniczenia ich przetwarzania ze względu na swoją szczególną sytuacje oraz wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także w wypadku udzielenia zgody wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, przy czym, cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania przed jej wycofaniem.
Z kim kontaktować się celu realizacji swoich praw?
za pomocą wiadomości e-mail na adres: sklep@sidbank.pl
1. Podane przez Użytkowników dane osobowe, BOMBILLA LTD gromadzi i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Administratorem tych danych jest BOMBILLA LTD. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez BOMBILLA LTD w celu świadczenia Usług, obsługi transakcji sprzedaży oraz archiwizacji. Jeżeli użytkownik nie wyrazi na to zgody, nie będzie otrzymywał od BOMBILLA LTD informacji marketingowych. Akceptacja regulaminu stanowi wyrażenie zgody przez Użytkownika na zbieranie i przetwarzanie jego danych osobowych przez firmę BOMBILLA LTD oraz jej partnerów. Tym samym Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na podany adres e-mail informacji handlowych dotyczących towarów i usług własnych serwisu oraz partnerów BOMBILLA LTD. Dane Użytkowników oraz treści ich wypowiedzi mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości. BOMBILLA LTD zapewnia użytkownikom wgląd do własnych danych osobowych i ich poprawianie. Użytkownik ma prawo wniesienia żądania do zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych. BOMBILLA LTD należycie chroni gromadzone dane osobowe poprzez szereg zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych. Użytkownik ma możliwość wyłączenia w przeglądarce internetowej opcji przechowywania cookies. Wyłączenie opcji przechowywania cookies powoduje utratę funkcjonalności Sklepu internetowego, a w szczególności uniemożliwia złożenie zamówienia przez formularz oraz rejestrację (założenie konta w Sklepie).
§10. Postanowienia końcowe
1. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez Konsumentów za pośrednictwem sklepu internetowego ze Sprzedawcą/Usługodawcą umów jest sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Jednakże zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 Nr 110, poz. 1189) oraz rozporządzeniem ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. z 2001 r. Nr 113 poz. 1214) Klient może złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektorze Handlowym. Jednakowoż zgodnie z §15 w/w rozporządzenia wniosek taki nie jest wiążący dla Sprzedawcy/Usługodawcy (Sprzedawca/Usługodawca może, lecz nie musi zgodzić się na rozstrzygnięcie sporu przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki).
2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez Przedsiębiorców ze Sprzedawcą/Usługodawcą za pośrednictwem sklepu internetowego umów jest sąd, w którego okręgu znajduje się siedziba Sprzedawcy/Usługodawcy.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa Wielkiej Brytanii, a w szczególności Kodeksu cywilnego.
4. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Użytkowników (w tym Klientów) będących Konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa Wielkiej Brytanii. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z tymi przepisami, pierwszeństwo zawsze mają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa Wielkiej Brytanii.
5. Zmiana treści niniejszego Regulaminu może nastąpić wyłącznie po uprzednim poinformowaniu Użytkowników o wprowadzanych zmianach najpóźniej na 7 dni przed wejściem ich w życie. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian realizowane będą według tekstu Regulaminu sprzed wejścia w życie zmian. W wypadku jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na treść wprowadzanych zmian posiada on możliwość usunięcia swojego konta ze Sklepu internetowego.
6. Promocje w sklepie internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
7. Niniejszy regulamin może zostać nieodpłatnie odtworzony, utrwalony i pozyskany poprzez wejście na podstronę http://www.sidbank.pl/warunki-sprzedazy.html i dokonanie wydruku albo zapisanie pliku html z regulaminem na dysku twardym komputera.
8. Niniejszy tekst jednolity Regulaminu obowiązuje od dnia 01-09-2018 r.
OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1.1. Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
1.2. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszej wiadomości email Sprzedawca ponawia jednokrotnie wysyłkę wiadomości po siedmiu dniach od wysłania pierwszej wiadomości.
1.3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
1.4. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep Internetowy.
1.5. Za wystawienie opinii Sprzedawca przyznaje każdorazowo Klientowi, który wystawił opinię, jednorazowy kod rabatowy na zakupy w Sklepie Internetowy o wartości 8% do wykorzystania na wszystkie produkty w Sklepie Internetowym. Kod rabatowy ma ważność jest ważny bezterminowo. Kod rabatowy przesyłany jest Klientowi na jego adres email podany w trakcie dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym niezwłocznie po wystawieniu opinii.
1.6. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywany przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
1.7. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawcy ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
1.8. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.